Home
Nieuws
Woord v.d. Pastoor
Priester Penne
Opname in de kerk
Dopen
Communie
Vormsel
Huwelijk
Jubilea
Uitvaart
Boete & verzoening
Ziek zijn
Maria
Links
Contactinformatie

Priester Penne

U bent bezoeker 402356 .

Woord van de Pastoor

Idols en God

Ik las onlangs een interview met Angelique Koorndijk. Misschien zegt de naam u niet onmiddellijk iets maar Angelique is een zangeres die in 2006 vierde werd bij de talentenjacht Idols. Is ze via Idols bekend geworden, zelf zegt ze dat ze maar één idool heeft: Jezus, en in haar zingen wil ze ook graag getuigen van haar grote idool.

In het interview vond ik enkele gedachten die ik meestal niet lees wanneer ik dingen lees van zangers en zangeressen en die me echt hebben aangesproken. Ze zegt dat ze muziek maakt ter ere van God: "Ik wil laten zien dat het niet saai is om christen te zijn". Op haar gospelalbum 'Free' bezingt de donkere schone haar ervaringen in de laatste hectische jaren. Drie jaar geleden zag Koorndijk het licht. De artieste ging toen door een diep dal, bekent ze. "Tijdens Idols werd er zoveel ophef over gemaakt. Alsof ik de hele dag biddend doorbreng", zegt ze. "Ik ben gewoon een vrouw, die zich bij haar keuzes laat leiden door haar geloof." Met haar gospelnummers wil de zangeres mensen inspireren, niet bekeren. "Het is een soort evangeliseren via muziek", vertelt ze. "Ik wil een andere kant laten zien van het christendom, vooral aan de jonge meiden die tegen me opkijken." Angelique beseft dat het niet makkelijk is om van een gospelalbum een verkoopsucces te maken. "Het aantal gospelnummers in de hitlijsten is op één hand te tellen", vertelt ze. "Maar als ik alleen maar hits had willen scoren, zou ik wel een ander album hebben gemaakt." Dat het zangtalent besloot om aan Idols mee te doen, had dan ook niets te maken met een verlangen om beroemd te worden. "Mijn enige doel is om God te dienen", legt Angelique uit. "Door Idols krijg ik nu de kans om veel mensen te bereiken."

Wanneer mensen iets horen over Jezus, geloof en Kerk dan wordt het ook al snel in een saaie hoek geplaatst. Jongeren zeggen dan al snel: “Dat is niet vet”. Ik denk dat daar een grote opdracht ligt voor de gelovigen van vandaag. We moeten laten zien dat ons geloof, een levende relatie met Jezus Christus, kleur geeft aan je leven. Hem toelaten in je leven en Hem laten meegaan op je levenspad maakt je sterk, maakt je krachtig in het leven, moet je echt gelukkig maken en verdrijft eigenlijk elke vorm van saaiheid. Misschien enkele voorbeelden. Door die levende relatie met Jezus weet je dat je er nooit alleen voorstaat, geef je anderen nieuwe kansen zoals Hij je altijd nieuwe kansen geeft, is er voor elke misstap in je leven altijd vergeving mogelijk, moet je nooit bang zijn dat de dood het laatste woord over je leven zal spreken. Een levende band met Hem zal je keuzes laten maken waar men anders zou meedrijven met de kleurloze kudde. Als we in het evangelie en het eerste geschiedenisboekje van de Kerk, de Handelingen van de Apostelen, lezen, zien we dat de volgelingen van Jezus grote dingen deden vanuit hun band met Hem. Dat is niet alleen geschiedenis, dat is ook zo vandaag. Dat is van Angelique Koorndijk in dat interview probeerde duidelijk te maken. Hoe is het met ons ?

Gods Zegen, uw priester en pastoor A. Penne.